Portret lustrzanka kontra kompakt / Portrait of a DSLR vs the compact

Dzisiaj postanowiłem dokonać porównania zdjęcia zrobionego lustrzanką i kompaktem. Chciałem sprawdzić, czy można zrobić dobre zdjęcie kompaktem. Aby jak najbardziej odwzorować te same warunki musiałem uwzględnić stałe i trzymać się ich:
- zdjęcie było wykonywane z tej samej odległości
- zdjęcie było wykonywane na białym tle
- oświetlenie w obu przypadkach było takie samo - dwie lampy błyskowe + lampa w aparacie służyła do wywołania zdjęć.

Do porównania użyłem lustrzanki nikon d7000 + obiektyw 18-105 oraz kompaktu Olympus VG-130 14Mpix. Niestety wykonanie podobnego zdjęcia było nie lada wyzwaniem. Dlatego postanowiłem wykonać maksymalnie prosty i zwyczajny portret bez polotu. Olympus przekłamywał temperaturę barwną cały czas po za tym lampa w kompakcie nijak dała się zasłonić aby błysk dotarł do którejś fotoceli przez co zdjęcie zrobione kompaktem jest inaczej oświetlone i wydaje się bardziej "płaskie". Mimo że teoretycznie ogniskowa była podobna i starałem się użyć ogniskowej takiej aby zdjęcia miały ten sam obszar osoby to jest zauważalna niewielka różnica w przerysowaniach twarzy. Oczywiście sama jakość zdjęcia (16 kontra 14 Mpix) nie jest brana pod uwagę bo wiadomo że różnice będą znaczne. Także samo zaszumienie zdjęcie pozostawia wiele do życzenia.

Mimo znaczących różnic moim zdaniem można wykonać portret kompaktem, a czy dobry? raczej średni...

Zdjęcie po lewej pochodzi z lustrzanki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw ślad po sobie