Fotografowanie noworodków i niemowlaków / Photographing newborns and babies

W ostatnich latach możemy zauważyć nowy trend w fotografii rodzinnej, który rozwija się bardzo szybko i jestem bardzo ciekawy dokąd zaprowadzi fotografów. Mianowicie chodzi o fotografię noworodkową i fotografię niemowlęcą. Co sądzę o obecnej modzie na fotografowanie noworodków i niemowlaków? Zdecydowanie popieram i mam nadzieję, że coraz więcej osób będzie decydowało się na profesjonalne sesje. To naprawdę wspaniały czas, wyjątkowy i szybko przemijający. Warto go uwiecznić.

Co sądzę o obecnym stylu pracy fotografów specjalizujących się w fotografii noworodkowej i niemowlęcej? Jest bardzo...płytki. Wszystko rozbija się o piękne drukowane tła, dodatki i akcesoria. Przebieramy dzieci w króliczki, żabki, i inne wdzianka...a nie pokazujemy naszych dzieci. Może jestem minimalistą, może przesadzam, ale w ten sposób nie pokazujemy najważniejszego - naszych dzieci. 
Oczywiście, jednemu podoba się obecny styl, inny poszukuje czegoś innego. Ja wyrażam swoje zdanie, ponieważ jedno będzie ponadczasowe - nie ubranka i kolorowe fikuśne dodatki...a to kim jesteśmy, to jakimi ludźmi byliśmy w dzieciństwie. Może przemawia przez mnie szkoła pełnej swobody i naturalności na zdjęciach. Ale dla mnie najważniejsze zdjęcia to te pokazujące co czuliśmy, co myśleliśmy w danej chwili. I to właśnie takie są ponadczasowe! Przeglądając album za 10, 20 czy 30 lat chciałbym widzieć właśnie takie zdjęcia...ukazując mnie...nieprzebranego za króliczka czy żabkę.










1 komentarz:

Zostaw ślad po sobie