Zdjęcia studyjne w naturalnym świetle? / Studio photos in natural light?


Do tej pory moje wpisy były na pograniczu trzymania się zasad i ich przekraczaniu, jednak tym wpisem chce złamać pewną granicę między studiem a lokalizacją.  Ponieważ moim zdaniem nieważne gdzie jesteś, możesz wykonać dobre zdjęcie, jeżeli tylko posiadasz źródło światła które potrafisz wykorzystać. Posłuży do tego celu moje studio które posiada źródło światła w postaci okna o wymiarach 1.7 x 1,3 m. Słońce latem praktycznie jest przez 3/4 dnia, a w zimie przebija się przez drzewa (jak nie zasłaniają go chmury).

Jak wykonałem to zdjęcie?

Zdjęcie zostało wykonane wyłącznie z wykorzystaniem naturalnego światła padającego z wyżej wspomnianego okna bez odbicia od blend. Parametry jakich użyłem to tryb manualny, ISO 800, f 2.8, 1/80s, ogniskowa 50 mm (dla pełnej klatki). Źródło światła widać na zdjęciu w postaci cieni krzesła. Cienie są bardzo miękkie dzięki czemu nie musiałem wykorzystywać światła błyskowego w którym musiałbym zastosować drogie modyfikatory światła aby światło było tak miękkie, delikatne a zarazem dobrze oświetlające modelkę.

1 komentarz:

  1. Zgadzam się, ze światłem naturalnym można zrobić studyjne zdjęcie. Ja dodaję do tego wszystkiego jeszcze blendę, na wszelki wypadek, by pozbyć się niechcianych cieni.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie